Du har sikkert hørt, at det koster dig flere penge at få en ny kunde, end hvad det koster at holde på eksisterende kunder.

Men hvor meget må det koste at få en ny kunde?

Har du nogensinde tænkt over, hvor meget det vil være værd at investere for at få en ny kunde?

Prøv at lave øvelsen og se, hvor meget du er villig til at investere for at skabe en ny kunde gennem effektiv telemarketing.

Hvad koster det dig at få en ny kunde?

Det kan godt være svært at sætte et beløb på, hvad det har kostet dig at skabe en ny kunde, især hvis du løbende selv har lavet alt det opsøgende arbejde, skaffet salgsmøderne, researchen kundens behov, udarbejdet et konkret tilbud og haft den løbende dialog. Hvor mange timer løber det op i? Og havde det været timer, hvor du kunne have udført fakturerbart arbejde?

Tit regner vi ressourceforbruget ud i tid, når det gælder det opsøgende salgsarbejde, men prøv engang at omregn det til kroner og øre. Jeg blev overrasket, første gang jeg gjorde det, for det kan godt løbe op.

Tidsforbrug + mistet indtjening som følge af tidsforbruget + øvrige variable omkostninger = Hvad det koster dig at få en ny kunde.

Vil du give 10.000 for at få 100.000 igen?

Hvis du får en kunde ind, gennem effektiv markedsføring, der lægger ordrer for 100.000 kr. det følgende år, hvor meget vil du så være villig til at investere for at få den kunde?

Skal du bruge 10.000 kr. på at få sådan en kunde i hus, så er det jo en rigtig god investering. Prøv lige at regn ROI ud på den!

Men er du villig til at investere 10.000 kr. på at tjene 100.000 kr.? Inden du svarer på det, så skal du høre om Janni. Hun stod nemlig i samme situation.

Få kontakt til to potentielle købere hver uge

Janni havde et enkeltmandsfirma, hvor salget primært skete via hendes eget netværk. Det gav perioder svingende ordrer. Janni valgte at lade os stå for at skaffe nye kunder. Det kostede hende 6.990 kr. om måneden.

Hvad fik Janni for sine penge? Status er i dag, at virksomheden har to fuldtidsansatte konsulenter, samt flere løst tilknyttede, så den fungerer helt uden, at Janni overhovedet behøver involvere sig i den daglige drift.

Gennem mødebooking skaffede i gennemsnit Janni 8-10 salgsmøder om måneden. Prøv at tænk på hvad det antal vil betyde for din ordretilgang og din bundlinje, hvis blot hvert tredje salgsmøde kaster en ny kunde af sig.

Hvornår tror du, at Jannis salgsudgift var tjent ind?

Få et abonnement på mødebooking, så har du konstant nye salgsmøder i kalenderen

Ansæt dig til mere salg

I stedet for at du selv kæmper med at klare både udarbejdelsen af ydelserne eller produkterne, alt det administrative og det opsøgende salg, så kan du ansætte dig ud af det.

Outsourcer du dit opsøgende salg, så får du en professionel og dedikeret salgsmedarbejder, der hver uge arbejder for at skaffe dig nye kunder.

Test os allerede i dag. Du får et godt tilbud hvis du ringer nu.