Business Model Canvas

Brug The Business Model Canvas som del af din salgsstrategi.

Model: Wikipedia. Klik på billedet for fuld størrelse.

Din forretningsmodel – det store overblik

Når du skal udvikle din forretning kræver det, at du har styr på din forretningsmodel. Dette gælder også, når du arbejder med at udvikle jeres salg og kommunikation.

Business model canvas er rigtig god, når du skal beskrive din eksisterende forretningsmodel såvel som dine forretningsideer.

Se her, hvordan du tiltrækker flere kunder digitalt

Sådan hænger dit salg sammen

På en enkel og overskuelig måde bruger vi modellen til at beskrive:

Hvem er dine kunder, og hvad er deres behov/udfordring?

Hvad er dit tilbud, som dækker deres behov / afhjælper deres udfordringer?

Hvilke kanaler servicerer du kunder igennem?

Og hvordan bygger du dine kunderelationer op, så du får, fastholder og udvikler dine kunder?

Læs mere om Business Model Canvas på grundlæggeren Alexander Osterwalders hjemmeside her

Med 9 byggesten beskriver modellen din virksomhed.

I alt består modellen af 9 elementer

Kundesegmenter

Hvem er din målgruppe – hvem ønsker du at hjælpe / henvende dig til med dine ydelser/produkter?

Values Propositions

Hvad er dit værditilbud eller sagt med andre ord – hvad er det for et problem eller behov du tilbyder at dække hos din målgruppe?

Kanaler

Gennem hvilke kanaler sælger og leverer du til dine kunder –  Hvordan når du ud/sælger du til dine kunder?

Kunderelationer (CRM)

Hvordan får du kunder, hvordan fastholder du dem og udvikler i samarbejdet med kunderne?

Revenue Streams

Hvordan tjener I penge på jeres forretningsmodel?

Key Resources

Hvad er den vigtigste ressource, der skal være tilstede i virksomheden, for at du vil lykkes?

Key Partner

Hvem er dine vigtigste partnere og leverandører?

Key aktiviteter

Hvad skal du være ekspert i, for at din forretningsplan vil lykkes?

Omkostnings-struktur 

Hvilke omkostninger har du, og hvilke er de vigtigste?

Lær mere om modellen

Hvis du er interesseret i at lære mere om modellen, så lad Alexander Osterwalder, modellens grundlægger, give dig en introduktion.

Kontakt os på 38 34 03 41, og hør hvordan vi kan hjælpe dig med din forretningsmodel.