Content Marketing
Skab indhold, der er interessant og besvarer kundens spørgsmål. Content marketing er indhold med værdi og skaber kunder.
Dine kunder er i stor stil online, og for at få succes skal dine kunder kunne finde dig og din virksomhed på nettet. Med alle de muligheder og informationer, der er tilgængelige online, kan det være svært at skille sig ud fra mængden og blive set.
Bliv autoritet og videns-deler
Det er her, content marketing kommer ind i billedet. Content marketing handler om at skabe indhold, der er interessant og har relevant værdi for kunden. På den måde bliver du en autoritet og videns-deler på dit område. Det skaber tillid til dit brand, troværdighed og loyale kunder. Dine kunder gør deres research grundigt, og leder faktisk efter dig, længe før de finder dig. Med content marketing bliver din virksomhed nemmere en del af kundens research og dermed bevidsthed, når købsbeslutningen skal træffes.
Læs om den enkle og effektive Business Model Canvas, og hvordan du kan bruge den i din salgsstrategi
Content marketing tiltrækker kunder
I modsætning til traditionel markedsføring fokuserer content marketing ikke på salg eller direkte opfordring til køb. Du skal med andre ord tilbyde dine potentielle kunder interessant og værdifuldt indhold, som gør dem i stand til at træffe den rigtige købsbeslutning. Det kan være gennem fx blogindlæg, e-bøger, artikler og sociale medier.
Hvis du gerne vil tiltrække relevante personer, der i sidste ende skal konvertere som kunder, kan content marketing være rigtig effektivt. Desuden vil content marketing ofte placere dig bedre i Google-søgninger, da unikt indhold er noget, der ranker højt SEO-mæssigt.